Total Pageviews

Monday, August 1, 2011

Cabaran

Penat sungguh semalam...aku jalan awal dari kampung dengan niat untuk jumpa dgn kawan2..share-share knowledge.....share-share pasal peluang bisnes yang boleh di buat..Sewaktu sampai di Tuaran, kereta tiba-tiba macam jem..nak jalan pun susah...Nasib baik my Cousin yang kerja di UMW tu cuti..then minta tolong dengan dia...dia tinggal kat area 1B..aku risau kot-kot tengah2 jalan keta aku tu tetiba melompat ke....meletup ke......tetapi aku beranikan diri untuk driving.....hampair2 tak sampai kat rumah my cousin tapi nasib baik last-last boleh sampai juga....Sesampai kat rumah cousin....dia kata break jem.....check punya check punya check...break aku tinggal nak meletup lagi...alahai...dah lah hari minggu....banyak kedai yang dah tutup..nasib baik ada keta yang boleh dibawa untuk mencari part2 yang perlu ditukar....cari kedai tu masalah lagi....pusing sana..tutup sudah..pusing sini..pun tutup sudah...alahai...aku rasa macam nak bomm jer kedai-kedai tu...dipendekkan cerita...keta ok menjelang pukul 6 petang.....dan aku perlu bergegas untuk balik keningau...dan tak jadilah aku berdemo lagi..sekarang ni aku tengah down..tak tau nak start balik macam mana...


tapi aku percaya..setiap yang terjadi pasti ada hikmahnya..mungkin semalam aku tak sempat jumpa orang..mungkin esok lusa...ada pula orang yang akan cari aku...betullah cakap orang..mana ada dalam dunia ni yang senang nak dapat..berak pun kena cari tandas..makan kena cari kedai atau masak dulu....bak kata orang..orang gila pun susah nak hidup..


apapun..aku kena teruskan juga bizz aku ini..selagi aku tak buat...aku makin jauh untuk berjaya..aku makin lama untuk capai apa yang aku mau..aku tidak akan pernah berjaya....


sesiapa yang nak share pengalaman bizz dengan aku..call or sms...013-6289690/019-6129690...